Masa Yang Indah

Aku berjalan dengan penuh kebimabangan
Jiwa yang tak rela meninggal kan semua keindahan
Yang aku alami...
Aku tak yakin....
Di depan sana aku akan menemukan keindahan ini....

Rasa rindu yang lama belum terobati...
Kini datang lagi rindu ...
Yang akan membuatku...
Berjalan semakin pelan....

Aku akan meninggal kan semua ini...
Masa remaja yang penuh dengan deama....
Dan sandiwara cinta...

Itu akn berlalu dengan air mata kesedihan....
Beralalu dengan cepat tanpa ku menduganya...

Aku akan menyimpan kenangan ini....
Di hati ini...
Dan aku akan mengingatnya jika rindu datang padaku...

Kata terakhir yang belum sempat ku ucap.....
Untuk masa masa indah....
Selamat tinggal masa -masa indah yang tak pernah ku lupa...



puisi ini karya Herdiansyah
20 des 2012

Comments

Popular posts from this blog

Cinta Terbatas Dinding Kaca

Selamat Tinggal Kawan

Tiang Tiang Bangsa