Sahabat


Sahabat....
Di balik senyummu,
Tersimpan api kebencian...

Ada apa kah dengan dirimu.....?

Sahabat...
Kebersamaan tak lagi kurasa...
Setelah satu masalah...
Menjadi kunci kita tak lagi bersama...

Seperti butiran-butiran tasbih...
Yang bercerai berai....
Karna dia,kau berubah...
Tak lagi seperti dulu...

Aku tau...aku engkau,dia dan dirinya ...
Hanya sebutir telur...
Yang tak tau akan menjadi apa...

Sahabat sahabat ku...
Taukah engkau ...
Aku rindu....
Aku rindu...
Aku rindu tawa mu...
Aku rindu  kebersamaan kita dulu....

Hanya karna cinta....
Api membakar...
Kebun ,,,taman persahabatan kita....

Sahabat sahabat ku...
Aku ingin ,kita menjadi ...
Butiran-butiran tasbih yang bersatu...
Melingkar menjadi satu....



by : Herdiansyah / Riyan
15 november 2011









Comments

Popular posts from this blog

Cinta Terbatas Dinding Kaca

Selamat Tinggal Kawan

Tiang Tiang Bangsa